Wednesday 29 April 2015

5 Rahsia Mendapatkan Tubuh Langsing

5 Rahsia Mendapatkan Tubuh Langsing

Adakah anda ingin mempunyai badan yang langsing? Nampaknya, mempunyai tubuh langsing merupakan impian sebahagian besar wanita. Mereka yang mempunyai berat badan lebih biasanya akan melakukan diet demi mendapatkan tubuh yang langsing.
Untuk mewujudkan tubuh langsing, tentunya btak semudah yang anda bayangkan. Ada beberapa perkara yang perlu anda lakukan. Tak usah repot-repot untuk bersenam dan mengelakkan makanan enak. Anda akan tetap boleh lansging walaupun melakukan itu semua.
Bagaimana caranya? Berikut 5 rahsia mendapatkan tubuh langsing yang boleh anda tiru:
dr rochelle skin expert

1. Makan ketika lapar
Salah satu rahsia wanita langsing adalah hanya makan apabila lapar saja. Selain itu, mereka juga tidak rakus apabila melihat makanan enak. Mereka hanya makan sesuai dengan keperluannya saja. Oleh kerana itu, elakkan kebiasaan mengemil di saat anda tak berasa lapar.

2. Mengawal hidangan makan
Wanita langsing memang memakan makanan apa saja, tapi mereka tidak rakus atau makan berlebihan. Mereka tahu hidangan yang pas untuknya. Jika sudah mencuba dan merasa kenyang, maka mereka tak akan meneruskan makan. Sebagai contoh, mereka makan kentang goreng dalam jumlah yang kecil atau gorengan hanya 2 potong.

3. Mengunyah makanan perlahan
Ketahuilah bahawa otak butuh waktu sekitar 7 minit untuk menghantar isyarat kenyang. Oleh kerana itu, mengunyah makanan perlahan-lahan akan membantu tubuh memberi isyarat kenyang di waktu yang pas. Jika makan buru-buru, maka anda akan makan berlebihan. Padahal, otak sedang memproses "data" apakah yang anda makan sudah cukup atau belum.

4. Bawa makan atau masak sendiri
Untuk bekal makan tengah hari di pejabat, sebaiknya anda membawa sahaja dari rumah berbanding membeli. Selain lebih sihat dan murah, membawa makanan dari rumah juga membuat anda jadi boleh mengawal kalori yang masuk dalam tubuh.

5. Tidur cukup setiap hari
Bergadang untuk mengerjakan pekerjaan pejabat sebaiknya tidak sering anda lakukan. Selain mengganggu kesihatan, bergadang juga boleh membuat anda menjadi gemuk. Oleh kerana itu, cukupi tidur setiap harinya iaitu 6-7 jam. Ketahuilah bahawa kurang tidur akan membuat anda merasa lapar keesokan harinya.

Itulah rahsia mendapatkan tubuh langsing. Bagaimana, anda mahu menerapkan rahsia langsing itu? Tubuh langsing bukan hanya membuat anda lebih percaya diri, tetapi juga mengelakkan diri daripada pelbagai penyakit.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive